#Tingvoll.net
      Et lite sted midt i verden!

#Tingvoll.net skal være gratis og fritt for nettroll!  cool

×
Velkommen til #Tingvollnet! forumet

Vi forventer at alle som registrerer seg og bruker forumet oppfører seg som folk! Nett troll er uønsket, og vi vil ha en saklig diskusjon. Å være uenig er greit, men hvis du vil slenge dritt, så finn deg en møkkakjeller og en spade! (PS: Vi kan formidle kontakt med flere bønder)

Vær positiv mot alle andre!

Forumet kan brukes til å legge inn nyheter, dele nyheter, legge inn linker til musikk som er produsert i Tingvoll, resultater og beskjeder om ditt og datt. MEN, det er kun for privatpersoner. Ingen reklame for bedrifter!

Noen testbrukere har etterlyst kontaktinfo på feks forsamlingshus i kommunen o.l. De som har info som kan legges inn på de oppføringene som er lagt inn, må bare ta kontakt på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Vet du hva PAI er for noe?

1 måned 3 uker dager siden #64 av Admin
En studie av friske amerikanere bekrefter det vi tidlgiere har vist blant nordmenn: De som trener nok til å opprettholde en PAI-score på over 100 har lavere risiko for tidlig død og dødsfall på grunn av hjerte- og karsykdom, og de kan forvente å leve nesten fem år lenger enn de som ikke trener. Også inaktive som over tid øker aktivitetsnivået til minst 100 PAI kan forvente bedre helse.

PAI er en standard for fysisk aktivitetsnivå som er utviklet av CERG ved NTNU i Trondheim.

Studien inkluderer nesten 18 000 menn og kvinner som deltok i gjentatte helseundersøkelser i Dallas i USA mellom 1974 og 2002. Vi regnet ut PAI-scoren deres fra første og siste undersøkelse basert på deres egenrapporterte aktivitetsmengde. Etter siste undersøkelse ble de i snitt fulgt i nærmere ti år. De som hadde 100 PAI eller mer på begge tidspunktene hadde 51% redusert risiko for å dø av hjerte- og karsykdom og 42% redusert risiko for alle typer dødsfall enn de som var fysisk inaktive. De som økte aktivitetsmengden fra 0 til minst 100 PAI mellom de to måletidspunktene hadde 25% og 18% redusert risiko for henholdsvis hjerte- og kardød og dødsfall uansett årsak.

Ønsker du å vite mer om CERG prosjektet, få treningstips for å komme igang og hvordan du kan få en bedre helse.

Jeg har brukt PAI appen i ca et år, og den er med å motivere til en bedre treningshverdag.

cergntnu.wordpress.com/category/pa-norsk/

Og for den observante, så er det en Tylis som er med på prosjektet :) Du som finner det ut, kan jo komme med navn?

Mvh Roger

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
Tid til å lage siden: 1.226 sekunder

Ønsker du en oppføring?

Hvis du ønsker en oppføring i Bedriftsdatabasen, så send en mail til post@tingvoll.net med info om bedriften din.

Oppføringen er gratis!

Tips oss om musikk

Her har vi samlet en del av musikken i Tingvoll som er utgitt. 

Men det kan hende at noe mangler, så vi oppfordrer deg til å sende inn tips på post@tingvoll.net.  

Hva skjer?

Del denne siden:

Logg inn